بر خشم خود غلبه كنيد


 

نويسنده: آنتوني رابينز




 
هنگامي كه مشكلي در محل كار براي تان پيش مي آيد يا با همسر و فرزندان مشاجره اي رخ مي دهد،‌ همسايه اي داريد كه به هيچ وجه مراعات شما را نمي كند و از حقوق آپارتمان نشيني چيزي نمي داند،‌ در هر يك از اين حالات چگونه بايد آرامش خود را حفظ كرد؟ شايد در توصيه و پيشنهاد بسيار ساده باشد و كسي به شما بگويد بايد آرامش خود را حفظ كنيم؟ در اين مقاله چندين توصيه ساده اما كاربردي براي شما ارائه مي شود تا بدين وسيله بتوانيد بر خشم خود غلبه كنيد.
1 - هنگامي كه مساله ناراحت كننده اي پيش مي آيد و اگر مي خواهيد عصباني نشويد،‌ بهتر است به شرايطي كه در چندين ساعت پيش داشته ايد فكر نموده و باور كنيد كه شما همان فرد قبلي هستيد،‌ فقط با اين تفاوت كه كمي شرايط تغيير كرده است. باور كنيد كه چه عصباني شويد يا نشويد،‌ در همان شرايط به سر مي بريد. اما چگونه بايد بهترين انتخاب را داشته باشيد؟
هنگامي كه حس مي كنيد خونسردي خود را داريد از دست مي دهيد،‌ به شما توصيه مي كنم به مدت پنج دقيقه از محيطي كه در آن هستيد فاصله بگيريد. براي مثال اگر بحثي بين شما و همسرتان در اتاق پذيرايي صورت گرفته،‌ توصيه مي كنم به اتاق خواب تان برويد و مدت پنج دقيقه در آنجا بمانيد و ذهن خود را از تمام مسائلي كه رخ داده است،‌منحرف سازيد. به صحبت هايي كه بين شما و همسرتان رخ داده است،‌ فكر نكنيد و سعي نماييد آرامش خود را به دست بياوريد. قدم بزنيد، ‌آب بنوشيد، ‌نفس عميق بكشيد و اين سوالات را از خود بپرسيد: « اين مساله آن قدر مهم است كه بر سر آن بحث و مشاجره داشته باشم؟ آيا جيغ و داد من از حساسيت مساله كم مي كند؟»
2 - هنگامي كه عصباني هستيد،‌ غذا نخوريد. تنها به نوشيدني هايي مانند قهوه روي بياوريد زيرا شما به دليل عصبانيت زياد،‌ متوجه مقدار غذايي كه مي خوريد نمي شويد. بهترين راه حل در اين شرايط آن است كه يك چرت كوتاه داشته باشيد زيرا هنگامي كه در خواب هستيد،‌مغزتان استراحت كرده و زمان بيشتري را براي حلاجي مسائل دارد.
3 - اگر شرايط روحي حال شما خيلي وخيم است،‌ توصيه مي كنم در منزل نمانيد و به بيرون برويد. قدم بزنيد،‌ پياده روي كنيد،‌ دوچرخه سواري كنيد،‌ شنا كنيد. اگر فردي هستيد كه به كرات عصباني مي شويد، ‌يك ورزش را انتخاب كنيد و هفته اي دو بار ورزش مورد نظر را انجام دهيد زيرا ورزش كردن باعث مي شود كه شما به آرامشي دروني برسيد.
4 - گاهي نيز به كلاس هاي يوگا و مديتيشن برويد،‌ كمي موزيك آرام گوش كنيد تا آرامش خود را به دست بياوريد.
منبع: راه موفقيت - شماره 25